Fenntarthatósági jelentés készítése és vállalati fenntarthatóság

A nyilvános, tőzsdén jegyzett cégektől elvárja a szakmai közvélemény és a befektetői társadalom, hogy tegyék egyértelművé, milyen irányítási modellt követnek, és hogyan valósul meg ennek a gyakorlati alkalmazása. KKV-k esetében ez nem kötelező, de a példaértékű, előremutató és modern gondolkodású vállalatok elkötelezetten hisznek ennek jelentőségében. Cégünk a TRM Pro Kft is így gondolja, a vállalati fenntarthatóság mellett tette le a voksát.

Míg korábban egy cég sikerességét szinte kizárólag a pénzügyi eredményeik jellemezték, ma már ezen felül az is számít, mennyire fenntartható egy vállalat működése. A vállalat értéke tehát nem csak attól függ, milyen profitot hoz, mennyit növekszik évről-évre, hanem attól is, mennyire fenntarthatóak a működési folyamatai és termékei és hogy hogyan kezeli a környezeti és társadalmi hatásait. A vállalati fenntarthatóság értékké vált, amelyről kommunikálni kell, mert az érdekeltek egyre inkább elvárják ezt.

Mindezek miatt a nem-pénzügyi, vagy CSR, fenntarthatósági jelentések manapság egyre nagyobb érdeklődést vonzanak. Ennek ösztönzői sokfélék lehetnek, az egyre szigorodó jogszabályi elvárások mellett az érintett csoportok (tulajdonosok, befektetők, munkavállalók, helyi közösségek, civil szervezetek, hatóságok, beszállítók, megrendelők stb.) részéről is egyre nagyobb az igény az átláthatóságra és elkötelezettségre, ezek a csoportok gyakran építik bele döntéseikbe azt, amit egy vállalat fenntarthatóságáról tudnak (vagy nem tudnak).

A CSR (a vállalati társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos) tevékenységek és az ezekkel kapcsolatos kommunikációs stratégiák fontos eszközök ezeknek az igényeknek a kielégítésében. A kérdés azonban nem csak a megítélésről és az átláthatóságról szól, számos gazdasági tényező sarkallja a vállalatokat, hogy a fenntartható gondolkodásmódot beépítsék a stratégiájukba, kommunikációjukba, sőt üzleti modelljeikbe is. A vásárlók egyre inkább választási szempontnak tartják a vállalatok fenntarthatóságát.

A fenntarthatósági vagy CSR tevékenységek kommunikációja felhívja a figyelmet a cég fenntarthatósági elkötelezettségére, beszámol a területen elért eredményeiről és kihívásairól – a legjobb esetben nyíltan feltárja azt, hogyan látja a vállalat a saját szerepét a különböző társadalmi és környezeti folyamatokban.

A kommunikáció egyik formája, hogy ún. fenntarthatósági jelentéseket készítenek a vállalatok, amelyben átlátható és hiteles módon beszámolnak a fenntarthatósági tevékenységeikről.

Mindezek eredményeképpen elkészült cégünk 2022-es évi fenntarthatósági jelentése, mely letölthető weboldalunkról.

Letöltések

Fenntarthatósági jelentés 2022